Ofte stillede spørgsmål (FAQ)

Min ordre

Købt online:

Når du har handlet hos os via hjemmesiden, modtager du en ordrebekræftelse pr. e-mail.

Hvis ordrebekræftelsen ikke dukker op kortvarigt efter, at du har gennemført dit køb, bedes du tjekke din spam-mappe.

Dit ordrenummer består af 4-5 cifre og vises som #XXXXX.

Hvis du ikke har modtaget din ordrebekræftelse, bedes du kontakte os via live chat eller e-mail.

Købt i fysisk butik:

Hvis du har handlet i vores fysiske butik, får du altid en kvittering tilsendt på enten SMS eller e-mail. Heri fremgår dit ordrenummer. Hvis du har slettet din kvittering ved en fejl, skal du blot kontakte vores kundeservice.

Dit ordrenummer består af 4-5 cifre og vises som #XXXXX.

Hvornår du modtager din ordre, afhænger af, om du har bestilt en vare, der er på lager, eller en vare, der er på bestilling. Du kan se, om en vare er på lager ved at kigge i størrelsesmenuen, hvor vi angiver henholdsvis 1-2 og 6-15 hverdages leveringstid, hvilket indikerer, om varen er på lager eller ej.

Varer på lager

Hvis varen er på lager, vil din ordre blive afsendt samme dag, som den er afgivet. Hvis tidspunktet er senere end kl. 15.00, vil din ordre blive afsendt den næste arbejdsdag.

Leveringstiden for lagervarer er 1-2 arbejdsdage.

Bestilte varer

Bestillingsvarer skal skaffes fra en af vores mange leverandører, hvorfra vi kvalitetssikrer og kontrollerer alle produkter, før de sendes til kunden.

Leveringstiden for bestillingsvarer er 6-15 arbejdsdage.

Du kan nemt annullere din ordre, hvis du ikke har modtaget den endnu. Hvis du allerede har modtaget din ordre og vil bruge fortrydelsesretten, så klik her.

Hvis du ikke har modtaget din ordre endnu og ønsker at annullere den, bedes du kontakte os via kundeservice@street-bill.dk.

Hvis du har købt noget, men ønsker at bytte eller returnere det, skal du bare returnere din ordre, så får du dine penge tilbage.

Du kan læse om, hvordan du returnerer her.

Hvis du vil bytte, skal du lægge en ny ordre. Du skal bruge et nyt ordrenummer, der viser den korrekte størrelse. Derudover er du ansvarlig for eventuelle prisstigninger.

Vi tager os af al told og moms, hvis det er relevant. Det betyder, at den pris, du ender med at betale, altid vil være den endelige pris.

Ovenstående gælder kun for kunder inden for EU, hvis du bor uden for EU, vil told og importmoms blive lagt til din ordre.

Levering

Når vi har afsendt din ordre, modtager du et sporingsnummer via e-mail, som gør det muligt at følge pakken hele vejen til levering.

Vi bruger PostNord som vores faste partner til al udgående logistik i Danmark. Deres service gør det muligt for os at levere pakker på dag-til-dag basis.

Indgående logistik håndteres primært af UPS, men vi er også i stand til at tilbyde unikke ekspresløsninger, hvis der er behov for det. Du kan kontakte os her for at høre mere om en ekspresløsning.

PostNord tilbyder ekstraordinær levering om lørdagen til udvalgte pakkeshops.

Det er desværre ikke muligt at modtage pakker privat, når det er weekend.

Det er helt op til dig, om du ønsker at hente din ordre fysisk i vores butik. Du har mulighed for at vælge afhentning i butikken, når du kommer til kassen.

Du sparer som udgangspunkt 1-2 hverdages leveringstid ved at afhente din ordre fysisk i vores butik.

Returnering

Du kan læse alt om retur ved at klikke på linket omkring returnering.

Produktinformation

Fordi Street Bill arbejder på det, der omtales som eftersalgsmarkedet, har vi ikke en direkte relation til Nike eller de andre brands, som vi forhandler på siden. Vores sortiment består af produkter, der er så efterspurgt, at de på rekordtid bliver udsolgt og derfra ender på eftersalgsmarkedet, hvorpå de forhandles til en betydeligt højere pris. 

Dermed kan vores erhverv ikke sammenlignes med almindelige butikker, der er officielle forhandlere for de brands, de samarbejder med.

Det er vores mest betydningsfulde mærkesag, at produkterne, vi forhandler, er verificeret autentiske.

Alt, hvad der går ind og ud af vores lager, kontrolleres grundigt af vores erfarne team, fordi vi mener, at købsoplevelsen i forbindelse med sjældne streetwear-produkter skal være så problemfri og bekymringsfri som muligt. Du kan læse om vores grundige verificeringsproces her.

Alle solgte produkter er helt nye og leveres med alt originalt tilbehør og emballage, medmindre andet er angivet.

Det er muligt at prøve sneakers i butikken, hvilket altid sker under særligt kontrollerede og omhyggelige forhold. Derudover bliver de sko, der er blevet prøvet, altid støvet af og rengjort bagefter, så du aldrig ender med andet end et par helt nye sneakers.

Det samme gælder for vores udvalg af tøj, som også skal prøves under særligt kontrollerede forhold, så du kun modtager et helt nyt produkt.

Fysisk butik

Vi har en fysisk butik beliggende på Thorvaldsensgade 33a, 8000 Aarhus C, hvor vi tilbyder et bredt udsnit af det sortiment, som også kan findes på hjemmesiden. Da vores sortiment består af eksklusive varer, der er kendetegnet ved en høj kostpris, har vi ikke mulighed for at have alle modeller på lager. Hvis du vil vide mere om hvad, vi har på lager, kan du klikke her.

Butikken er åben fra kl. 12-17 mandag-fredag og kl. 11-15 om lørdagen.

Der er desværre ikke officielle parkeringspladser tilknyttet vores butik. Derfor anbefaler vi, at du finder noget omkringliggende betalingsparkering, når du skal besøge vores butik.

Selvom vores sneakers er pakket ind i plastik, og butikken nogle gange kan forveksles med et showroom, er det selvfølgelig altid muligt at købe og bestille alle produkter på hjemmesiden i butikken.

Du kan altid foretage en fysisk returnering eller ombytning i vores butik. Det er vigtigt, at du har dit ordrenummer tilgængeligt, og at varen er i samme stand, som da du modtog den.

Hvis du ønsker at returnere en vare, men ikke kan gøre det i vores butik, skal du klikke her.

Størrelsesguide

Følg linket for at komme til størrelsesguiden for Jordan.

Følg linket for at komme hen til vores Nike størrelsesguide.

Følg linket for at komme hen til vores New Balance størrelsesguide.

Følg linket for at komme hen til vores Adidas Yeezy størrelsesguide.

Følg linket for at komme hen til vores Adidas størrelsesguide.

Følg linket for at komme hen til vores Stüssy størrelsesguide.

Reklamation

For at oprette en reklamation skal du kontakte os på kundeservice@street-bill.dk.

For at vurdere sagen, er det vigtigt du oplyser så meget information som muligt.

Vi skal bruge billeder af problemet, dit ordrenummer og en fuld beskrivelse af problemet.

Hvis vi ikke kan finde en løsning sammen, kan du indgive en klage til den relevante bestyrelse i området.

Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg.

Du kan indgive din klage via Klageportalen for Nævnenes Hus.

Du har ret til at klage over fabrikations- og materialefejl. Det betyder, at du enten kan få produktet repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængigt af den konkrete situation.

Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af forkert opbevaring, betjening eller brug af produktet, eller hvis produktet har været brugt i forbindelse med sportsaktiviteter. I sådanne tilfælde bortfalder reklamationsretten.